Näytetään tekstit, joissa on tunniste joulu. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste joulu. Näytä kaikki tekstit

torstai 26. joulukuuta 2013

Jouluruokaa tarjoo kunnon väki...


Soihdut sammuu, kaikki väki nukkuu, väki nukkuu.
Öitten varjoon talon touhu hukkuu, touhu hukkuu.
Tip-tap, tip-tap, tipe-tipe tip-tap, tip, tip, tap!

Robojoukko silloin varpahillaan, varpahillaan
varovasti hiipii ulos terrast, ulos terrast.
Rips-raps, rips-raps, ripe-ripe rips-raps, rips, rips, raps!

Jouluruokaa tarjoo kunnon väki, kunnon väki,
raoistansa sen jo hamsu näki, hamsu näki.
Rips-raps, rips-raps, ripe-ripe rips-raps, rips, rips, raps!


Pöydän päälle veitikkaiset rientää, veitikkaiset
syövät paistia ja juovat lientä, juovat lientä.
Rousk rousk, rousk rousk, roku-roku rousk rousk, rousk, rousk, rousk!

Herkkua on siinä monenlaista, monenlaista.
Kuiske kuuluu: "Kuinka paljon hamstraat, paljon hamstraat?"
Rousk rousk, rousk rousk, roku-roku rousk rousk, rousk, rousk, rousk!


Sitten painiskellaan kuusen alla, kuusen alla
kunnes koittaa päivä taivahalla, taivahalla.
KRIIH KRIIH, KRIIH KRIIH, KRIHI KRIHI KRIIH KRIIH, KRIIH, KRIIH, KRIIH!

Hiljaa hiipii joukko varpahillaan, varpahillaan
kotikoloihinsa takas terraan, takas terraan.
Rips-raps, rips-raps, ripe-ripe rips-raps, rips, rips, raps!

 (Kuvat joululta 2012.)

tiistai 24. joulukuuta 2013

Talvikko jouluaamuna

Lumi on jo peittänyt kukat parvekkeella
omistaja jäätynyt talvipakkasella.
Hamsteri pienoinen syönyt on kesäeinehen
omistaja jäätynyt talvipakkasella.


Terran oviluukulla oli tyttökulta:
Tule, hamsu, riemulla, ota siemen multa!
Joulu on, pikkuinen hamsterini uninen.
Tule tänne riemulla, ota siemen multa!

Tytön luo nyt riemuiten juoksi hamsukulta:
Innokkaana siemenen otan kyllä sulta.
Iso Taivas-Hamsteri vielä on mun toveri!
Innokkaana siemenen otan kyllä sulta!


En mä ole, lapseni, eläin tästä maasta.
Olen pieni talvikko, tulin Siperiasta.
Siemenet pienoiset, jotka annoit hamsulle
varastoitiin poskariin balalaikan maasta.



Hyvää joulua ja onnellista uutta vuotta 2014 
blogin lukijoille!

t. Soila, Nemo, Sohvi, Kolmitassu, Hulina, Öveliina, Lenita & Ulpu